Yeni Başlayanlar için Cycling

Cycling sınıfları herhalde salonların en çok tercih edilen, kalabalık mı kalabalık grup derslerinden. Cycling, pilates ve yoga gibi bir klasik değil, tae bo, aerobik gibi doksanlarda kalmış bir aktivite modeli de değil. Artıları da var, eksileri de ama bir şekilde insanlara cazip gelen yanları da çok. Tercih edilişindeki en büyük sebep, antrenman esnasında uygulayıcının haddinden fazla terliyor oluşu. Peki, bu niye bu kadar önemli? Çünkü terlemek genellikle biz insanlar tarafından kilo vermekle doğru orantılı olarak algılanıyor hep. Dolayısıyla cycling dersleri aslında kilo vermek adına gidilen aktivitelere alternatif oluyor. Ayrıca her grup dersinde olduğu gibi eskiler derse, dersin içeriğine ve eğitmenin tarzına hakimken, yenilerin bu bilmedikleri dersteki beklentileri ve antrenmanı uygulama şekilleri birbirinden farklı oluyor. Dolayısıyla bu yazımızda öncelikle cycling dersini hiç deneyimlememiş olanlara bu sporu anlatmak. Yani yeni başlayanlar için cycling nedir?

  1. Cycling bir iç ortam aktivitesidir. İnsan o bisiklete belki neler neler hayal ederek biner değil mi? Orman teması, dağ teması, veya kırlarda bir gezinti… Profesyonel bisikletçiler gibi şakır şakır pedalları çevireceksin. Terleyecek, havluyu boynuna asacak, arada bir su içerek, sınıf arkadaşlarınla göz göze gelip, onlara gülümseyeceksin. Ders bitince de normal hayatına devam edeceksin.
  2. Cycling eğlenceli bir grup dersidir. Ya da en azından öyle olmak zorunda. Cycling sınıflarında durgun ya da sakin bir hoca, öğrenciyi yeterince motive edemez. Zaten pedal çevirmek yeterince zor bir egzersiz, üstüne sıkıcı ise hiç çekilmeyebilir. İyisi mi, katılmayı düşündüğün cycling sınıfını, önceden sorup soruşturmakta fayda var.
  3. Cycling sınıfları birleşik egzersizler içerir. Cycling sınıflarında eğitmen tarafından tasarlanan koreografiler uygulanır. Pedal çevirmenin yanında, mini ağırlık kaldırmalar, tempo tutmalar ya da eğitmenin hayal gücüne bağlı olarak kolay ya da zor egzersizler ilave edebilir. Eğlencelidir belki; ama yeni başlayanlar için uygulamada oldukça yorucu olabilir. Zira herkes her şeyi yapacak diye bir zorunluluk yok. Adapte olamıyorsan çekilebilir, direniyorsan da kendine süre verip, sabretmen gerekir. Asla kendini uzun zamandır o sınıfta pedal çeviren öğrencilerle yarıştırmamalısın.
  4. Cycling sınıflarında eğitmenin motivasyonu her şeyin bi’ tık üzerindedir. Bu sebeple salonunda birden fazla cycling eğitmeni varsa, ilk önce hepsini deneyin. Kiminin motivasyonu yüksektir, kimine kanınız kaynar, kimi de inanılmaz müzikler seçmiştir, coşturuyordur. Hangi kriter sana daha uygunsa, o eğitmenin derslerine katılman senin için daha sağlıklı olacak.
  5. Cycling sınıflarında sağlam kardiyo yaparsın. Kardiyo dendiğinde çok kritik bir mevzu gündeme geliyor; o da beslenme. Şayet akşam derslerine katılıyor ve gün içinde ara öğünlerden tut, temel öğünlere kadar yiyip bitirmiş ve antrenmandan önce doymuş ve sindirime çoktan başlamış halde sınıfa geliyorsan işin daha kolay. Ama sabah sınıflarına gelmeyi tercih edenlerdensen antrenmandan yarım saat evvel, düzgün karbonhidrat, protein ve mineral takviyesi yapmalısın. Doğru atıştırmalıklar olabilir, yulaf, muz hatta kuruyemişler olabilir, bir şekilde doğru besinleri yiyip derse gelmen oldukça önemli. Unutma, aç karnına yağ yakımı hedefleyenlerin, süreçte kas kütlesi kayıpları da gözle görülecek kadar çok olur.
  6. Cycling su içtirir. Gün içinde ne kadar su içersen iç, cycling antrenmanına ağzına kadar su dolu şişene beraber gelmelisin. Antrenmandaki sıvı kaybını ancak antrenman esnasında aralıklı olarak, yudum yudum içtiğin su karşılayabilir.
  7. Cycling sınıfında yeniyseniz sınıfa erken gel. Doğrusu; grup dersin hangisi olursa olsun sınıfa erken gel. Eğitmenlerin en sevmediği, kafasına göre derse sonradan ve özür dileye dileye, ama istikrarlı şekilde geç gelen öğrencilerden olma. Peki, cycling sınıfında bu neden önemli? Öncelikle bisiklet sana ait değil. Daha evvel bir başkası geldi, tüm ayarlamalarını kendi vücuduna göre yaptı ve antremana katıldı. Bacak ve kol boyunuz aynı değil. Oturdun: ama bir şeylere uzak ya da tam tersi çok yakın kaldın. İşte bu sebeple, derse erken gel, ayarlamalarını yap ya da en kötü ihtimalde eğitmeninden yardım al.
  8. Cycling sınıfında rahat kıyafetler giyin. Biliyoruz, artık bu spor işinin yarısı şık giyinmek. Ama antrenman başladıktan bir süre sonra alnınıdaki terin, gözüne girip, seni kör etmeye başlayacağı deli terletici bir ders. En rahat, en pamuklu kıyafetini giy, antrenmanını yap.
  9. Cycling sınıfları gürültülüdür. Spor salonlarının handikaplarından biri de müzik seçimleri. Çünkü öğrenci hareketli müzikle motive edilir ve müziğin sesi sonuna kadar açılır. Kısa sürede salon gece kulübüne dönüşebilir. Cycling sınıflarında yüksek sesli müzik resmen bir zorunluluktur. Bu sebeple yüksek sesli müzikten hoşlanmayanlardansan birer kulak tıkacı edinmekte yarar var.
  10. Antreman sonu esenem. Her egzersizin sonunda olduğu gibi cycling sınıflarında antrenman sonunda esneme yapılır. Lütfen o esnemeden hemen önce, “Nasıl olsa ders bitti” diyerekt kaçma. Antreman sonu esnememe odaklı vücut ağrıların ve ilerde sakatlıkların oluşursa da antrenörüne dert yanma!

Fotoğraflar: Getty Images Türkiye

BOYNER

MOBİL UYGULAMALAR